stja uitslapen is er weer niet bij … 4 uur klaarwakker . Maar hophop douchen , haren doen . Ook nog tijd om te ontbijten en fietsen te huren . En image image image image image image image image image image image image imagedan toch maar in plaats van fietsen een taxi genomen , de kleding was net iets te belangrijk vandaag . Op naar smarthers beach stairway 11 . Fotograaf was er zon was er en wij waren er in gepaste kleding . Na onze i do was hetgeklonken en waren wij husband and wife . Hop terug naar het hotel short aan en fiets op . Fietsen in key west is een echte aanrader ,je komt op plaatsen waar je nooit zou komen . Van southern point naar fort zachary naar de haven van key west waar we heerlijke shrimp hebben gegeten . Zonsondergang meegepikt op malory square waar de vlammen en stoelen van straatartiesten om je heen vliegen . Key west is echt fun het is een plaats zoals je geen ander tegenkomt in florida. Morgen staat islamorada op het programma . See ya

vliegen haten wij met zen drie maar alles om in florida te komen . Vlucht verliep vlekkenloos tot boven the big apple daar kwam er wat turbulentie aan te pas . Mijn zoon jonathan trekt dan spierwit weg en zen stoel mag blij zijn dat hij dit zonder kleerscheuren doorkomt 😄. Altanta was zeer traag aan de douane maar ach die mensen hebben nu eenmazl een kl..tejob he . Hierna ging het richting key west waar je je bagageband zeker terugvond er waren er twee . Trumann hotel ziet er piekfijn uit , supervriend

elijk personeel , grote kamer met aparte zithoek en aparte kamer voor jonathan ( huwelijksnacht gaat zo toch nog wat woimage image image image image image imagerden ) . Op naar mallory square , wat is key west toch anders dan de rest van florida !!!! Drinken op straat …geen probleem of je hier nu van mannen houdtvan vrouwen of beide maakt niet uit hier  kan het !!!!!  Om acht uur vielen onze ogen toe op naar morgen the big day !!!!

En ja hoor mijn hotwire reservatie was in het water gevallen ! Het hotel dat ik had gewonnen is van naam veranderd en zit momenteel in de verbouwingen . Gebeld met hotwire van het kastje naar de muur gestuurd en nog eens terug , maar mijn reservatie is veranderd en de goede naam staat erop . Nu maar hopen dat het hotel ook open is want die datum staat momenteel op 1 maart . Trouwkleed is in de pocket en mijn schoenen ook …..beetje kitch maar dat is nu eenmaal wie ik ben . De auto na lang zoeken voor 403 euros gehuurd  bij alamo een suv .image

imageEn ja hoor na eindeloos zoeken of wel dan niet in miami beach zelf te verblijven hebben we de knoop doorgehakt . Het gaat het redbury south hotel worden , dit hotel bestaat 1 jaar waardoor we de resort fees niet moeten betalen en we 50 $ tegoed krijgen om zowel in de railigh of in de redbury zelf te spenderen . En ja we hebben dan toch maar de knoop doorgehakt en we gaan trouwen op key west zelf op smathers beach , dit op 4 april bij zonsopgang .image

imageVorig jaar zat mijn legerman in afganistan dus konden we niet gaan . Dit jaar staan we terug in de startblokken . We zullen op 2 april met klm naar atlanta vliegen en na een overstap op key west landen . Op key west zullen we 2 nachten slapen in het truman hotel hetgeen ons een arm en been kost maar key west is poepieduur .  Omdat we op 5 april gaan snorkelen op key largo slapen we een nachtje op islamorada en wel in het islamoradaresort . Miami staan nog niet vast . En in orlando ons geliefde animal kingdom lodge resort en wel van 7 tot 16 april .

Stja eerst het vliegtuig in…..vertrekkensklaar , dan alles uit inclusief de motoren , stroom , lucht . Dat was gelukkig direct opgelost en reden we naar de startbaan . En toen kwam het slechte nieuws dat de luchthaven in atlanta dicht was en dat ze ons binnen het uur terug gingen laten weten wat er gebeurde . We mochten het vliegtuig uit en toen begon het ons vliegtuig in atlanta zou toch weg zijn wat te doen wat te doen . De villa hadden we toch tot morgen dus dat was geen probleem . Bellen want geen enkele persoon helpt je nog , de vrouw aan de lijn had een vlucht voor morgen via atlanta naar new jersey en dan naar amsterdam pffffff . Maar toen riepen ze af dat de vlucht alsnog ging vertrekken . Ja daaaag iedereen het vliegtuig in en riepen ze terug af dat het nog een uur ging duren . Terug de telefoon genomen en er was geen enkele vlucht via atlanta die we morgen konden nemen . Dan maar via new york en dan naar amsterdam . Terug naar alamo voor een kleine auto deze keer en terug naar de villa . Eerst nog gebeld naar het managment voor dat te laten weten . Stikop kwamen we aan in de villa . Dus morgen een vlucht naar new york om kwart na drie .

Stja en als we dan eens kunnen uitslapen zijn we met zen allen op om half negen snappen wie snappen kan . Een troost de hemel is niet zo blauw meer en warm neen ook niet zoals gisteren maken we ons dan maar wijs . Filip is nog even naar dundee voor sporen voor op zijn nieuwe cowboyboots . Wij rijden western en bij ons kosten die dingen het dubbel . Ondertussen pak ik de koffers al valt daar niet veel aan te pakken , ik leef op vakantie uit mijn koffer en dat werkt prima voor mij . Vuile was is er niet want we hebben hier een wasmachiene en die ga ik missen als hell , wat zijn die dingen toch makkelijk . Straks om half vier vertrekken we richting tampa voor onze vlucht richting atlanta . En we zien er tegenop dat kunde niet geloven . De villa dan die was prachtig overal kortbij , niet te groot zodat je er niet in verloren loopt en wij vinden dat veel beter . In het verleden hadden we altijd twee woonkamers maar wat doe je daarmee en zoveel deuren dat je verloren liep neen dit is pakken beter .

Vervolg zal op het vliegveld zijn en dit als we wifi hebben ……..
Neen de zon schijnt niet en zelfs de weg zegt het run deer run …….

Jaja zelfs onze vriend ziet groen van jaloezie dat we gaan

De villa verlaten we om 3 uur met veel spijt . En op naar tampa waar we aankomen om iets voor 5 auto afleveren ….fluitje van een cent ,inchecken fluitje van een cent en voorbij de securety ook fluitje van een cent . Tampa is een verademing tegenover orlando veel rustiger geen stress . Nu begint het wachten op de vlucht naar atlanta die gaat over een klein uurtje boarden .

Vandaag staan we op om half acht onder een mooie blauwe hemel de vogels fluiten maar wij niet neen we zijn al triest dat we morgen het vliegtuig op moeten weleenswaar om half acht pas maar ja het komt eraan . Maar eerst gaan we nog naar island of adventures . Om kwart na negen staan we voor een lege betaalpoort joepie zou het rustiger zijn ? De hulk 5 min , spiderman 5 min …..blutos boatwash nog niet . Wel gaan we in jurassicpark waar we soaked uitkomen ….hoera voor de waterproof mascara wantkreeg de volle laag in mijn gezicht en haar , het ziet er niet uit maar oke niemand die me hier kent . Hoe dames dat doen die een vier etage kapsel hebben is me een raadsel alsook de afrokapsels die keurig in model blijven …waterproof shampoo ?

Dan in het land van de besneeuwde heuvels ist een drukte van jewelste iedereen wil harry potter maar dan ook iedereen he . Een 60 min staan erop de teller en dan gaat hij halverwege ook nog eens in de panne . Wachten ist geblazen en als ze dan afroepen dat de weg naar hogwearts terug open is klapt iedereen in de handen . Een gezin draagt zelfs de zoon op de schouders omdat hij zich niet goed voelt …..met wat water en de koude lucht van de blazers proberen ze hem op te beuren snappen wie snappen kan maar voor den harry potter kan het …… . Eten doen we bij de 4 vliegende borstels een platter for four en wat krijg je dan dit dus 😉 .

Euuuu en dit schoot erover ……..jeans gaat ons nie meer passen peins ik 😉

Hierna ging jonathan alias nirkie nirk en hopelijk leest hij niet mee in de doom falls ik vind dit ding echt niet leuk . Maar hierna in de natste en leukste attractie ever bluto’s boatwash dit is altijd lachen ! Zeker als je in de boot zit met mensen die heel mooi gekapt zijn of gesminkt zijn alsof ze uit de sminkstore komen . We kwamen er zoals beloofd soaked uit en gingen nog een keer aja meer als soaked bestaat toch niet . Droge kleren wachten ons in de auto aja voorzien vanalles …..we lopen dan ook naar de parking en kleden ons als volleerde criminelen om tussen de portieren van de auto gelukkig zag geen security ons want anders stonden we op de bon . Nu terug op naar de bootsstore waar we een paar laarzen voor een collega kochten . En deze avond naar den outback again daar eten we een menu voor two people for 25$ en eentje voor two for 35 $ hier krijg je salade en een voorgerecht bij en als je dacht dat we deze keer iets zouden laten liggen heb je het mis . Billy en betsy turf kunnen ze ons na deze vakantie noemen 😉 . Deze avond poolhangen in the dark en genieten van ons laatste avondje warmte ooo wat gaan we dit weer misse

Vandaag opgestaan onder een simpson lucht met hier en daar wolkjes . Ontbijten met toastbrood en koffie . En. Dan met de disneybus naar animal kingdom waar we binnen de vijf minuten landen . Goh wat staan er veel mensen van disney die je van alle vragen stellen over waar je verblijft tot het eten dat je hebt gehad in het park das nieuw . Ook nieuw is dat er twee verschillende pasjes zijn die je hebt van het hotel en de papieren deze laaste gaan door een soort scannertje en de plastic kaartjes moet je voor een mickey houden geen vingerafdrukken meer . Animal kingdom is zoals weleer geweldig

We beginnen bij de safari waar de parkranger op de radio verdwenen is alsook stroopers en de kleine olifant die je zou gaan redden . Maar dit doet niks af aan de prachtige dieren en omgeving .
In de beginjaren werd je zelfs beschoten en achter na gezeten door een jeep met stropers erin dat zal wel te heftig zijn geweest

Dan gaan we verder naar azie waar expeditie everest onze favoriet is van het park . Het thema errond is geweldig en de achtbaan ook .

Dinosar , its tough to be a bug en kali rapids volgen waar we soaked uitkomen maar dan ook echt soaked to the underpants . En de zon zit achter nu dreigende simpson wolken maar het is warm en geen drup regen . Als allerlaaste doen we flightbof wonders nooit gedaan ben niet zo voor shows maar deze bewijst weer maar eens het tegendeel . De show zit grappig in elkaar en een papegaai zingt jaja zelfs beter en minder vals dan ik 🙂 . Het is wel drukker in de parken en dat wil zeggen dat we meer dan 40 min hebben bij de populaire dingen maar ach we moeten niks dus . We verlaten het park terug voor nog wat te hangen bij de pool en dan off to the villa . Eten gaan we bij de outback dus slecht gaat den avond niet eindigen .

Oja nierkie nirk zoals we jonathan noemen want hij wil niet op de foto hij wil niet dat we dom doen want anders is hij verlegen in ons plaats is vandaag een beetje beter gezint zal zeker komen door de meisjes bij de basketring in het zwembad ….man o man ik heb een puber me hoofdletters.

Smorgens was het wat later vandaag en iedereen genoot van wat extra slaap . Het was buiten stralend weer met om tien uur al 25 graden en geen wolkje te zien . Ontbijten gaan we vandaag bij cracker barell we zijn hier nog nooit geweest . En de surprise waar de kinderen niets van weten . Met’ zen vijf had dit niet gekunt met zen vier plots wel dus op weg met den auto . Moet zeggen bij cracker barell was het gewoon goed pancakes en toast i love it voor ne keer . Onze tafel stond propvol en het orange juice smaakt zo goed das pakken beter dan bij ons .

Dan na een uurtje op naar de animal kingdom lodge voor een nachtje . Heb ik kunnen overnemen voor een belachelijk goedkope prijs omdat der punten kwamen te vervallen . Wij missen dit echt raar maar waar . Voor ons is dit hotel als thuis komen de welcome you belong here het klinkt ons allemaal super in de oren . Onze kamer is al klaar. En een dagje poolhangen en downtown disney staan nog op het menu . Niet veel vandaag dus maar. Een dagje rust hebben we echt nodig . Morgen animal kingdom met de disneybus 😉 .

S’ avonds gaan we bij de t rex eten tegen een belachelijke dure prijs krijgen we weinig maar we zijn in downtown disney he dus wat verwacht je . Filip roept hier den hele tijd bakkkeeesss das het woord als de kinderen eens zagen . Dat zei hij dus ook tegen de opdienster waarop dat ze vroeg what did he say baaakkes we lagen allemaal dubbel vant het lachen want die amerikaanse uitspraak trekt op niks . Downtown was best leuk en er waren een paar mensen die optraden . Toch mis ik de adventure club telkens ik er voorbij kom ….nostalgie . Nog een heksen appel gekocht met heerlijke caramel en het is weer kwart voor elf morgen animal kingdom .